Stänga ned sociala medier

Facebook och Twitter. Har jag stängt ned. Igen. Men tidigare har jag alltid haft twitter kvar, varför vet jag inte,det är en sida jag knappt använder. Men Facebook, detta vansinnes forum... Jag klarade inte av det till sist. Ville kräkas på människor och all negativitet. Även om man själv sprider goda nyheter och positiva saker,så finns det en uppsjö med människor som gör motsatsen. 

Jag är en känslig person, som så många med mig, jag mår hemskt dåligt av allt det negativa som florerar. Jag bryr mig mest om djur och natur, men det får man inte göra idag om man ska passa in. Då ska man engagera sig i för eller emot flyktingfrågan. Jag gör det inte. Jag engagerar mig i klimatet, isbjörnars hem, hundar som far illa, insekter som försvinner. . Osv.  Det vurmar jag för och passar inte in. Så, jag stängde ned. Vill man ha kontakt så finns jag ju här, så enkelt är det. 

Jag skapade en ny Facebooksida som jag var tvungen att ha då jag har min fotosida kvar. Men min Facebook där är tom på andra människor och jag kommer inte lägga till eller acceptera "vänner" där. Väldigt skönt! 

Lite av en befrielse. Jag behåller Instagram dock. 
Dagbok | |
Upp