Denna smärta..

Jag har aldrig haft så ont som dessa tre dagar. Hemskt! I muskler, i leder. Överallt. Vad har jag gjort? Jo jag har under on-fre åkt buss varje dag in till sonens hund, gått 2 km till huset, släppt ut hundarna, sen suttit där med kaffe och tagit det lugnt, gått 2 km till bussen och åkt hem. Och gått upp och ned över berget i skogen igår förmiddag. Det var i och för sig tungt. 

Allt detta har gjort att jag nu har så förbannat ont. Och jag mår fruktansvärt dåligt i kroppen för det. Men jag ska (när jag inte har lingonvecka) ta ett varmt bad varje dag, kurera mig med älgörts te, mental träning, hålla mig till vegandieten etc. 

Så här kan inte vara meningen att man ska leva. När jag läser i Louise L Hays bok "Du kan hela ditt liv" så står smärta för "skuld" och muskler för "motstånd mot nya upplevelser, muskler står för vår förmåga att röra oss" och leder "representerar förändringar av riktningen i livet och hur lätt dessa kan göras". Hon har också skrivit om just fibromyalgi på nätet:


På mig stämmer allt detta väldigt bra. Och jag förstår att jag måste ändra väldigt mycket på mitt liv, för att kunna må bättre. Stänga ned Facebook var steg 1. Steg 2 blir hemmet - ett rörigt hem = ett rörigt sinne. Sen ska jag utforma en daglig rutin på morgonmeditation och andra rutiner. Yoga ska läggas in, så mina smärtfylld muskler får stretcha. Sen det stora begäret KAFFE ska tas bort, kan jag sluta röka så kan jag sluta dricka kaffe. Strikt gluten och sockerfri diet (skapar inflammationer i kroppen), mer detox. Och ja, sen kan jag säkert bygga på detta mer. Men för nu så ser det ut så här. 
Hälsa | Gabapentin, Gryt, ekologiskt, fibromyalgi, lagen om attraktion, louise hay, psykisk hälsa, psykisk ohälsa, sluta röka, stress, strikt, träning, utbränd, ångest, östergötland | |
Upp